برنامه یاد بعضی نفرات
 
این شوخی‌ها باعث خوش گذشتن اموراتمان می‌شوند
بابک صفرنژاد در واکنس به خبر انتشار اولین آلبوم سازدهنی کشور به موسیقی ما:
این شوخی‌ها باعث خوش گذشتن اموراتمان می‌شوند
موسیقی ما- محمد تفرشی: این روز‌ها اولین بودن هم جزو کلکسیون افتخارات هنری محسوب می‌شود تا جایی که شاید برای اولین بودن یا اولین شدن هیچگاه به تاریخ رجوع نشود که شاید زمانی اولینی در این راه وجود داشته باشد. خبر انتشار اولین آلبوم سازدهنی ایران از خبرهای عجیب چند روز پیش بود که در نوع خود جزو آن دسته اولینهایی بود که نوازنده‌اش تاریخ موسیقی کشور را نادیده گرفته است، نوازنده‌ای که مدعی شده است این ساز را به صورت خودآموز فراگرفته و مولف کتابهای سازدهنی نیز می‌باشد.

 البته این تاریخ فراموش شده از طرف نوازنده این آلبوم که از آن یاد شد به ۳ سال پیش بازمی گردد که آلبومی در بازار موسیقی کشور به انتشار در آمد که به جای جار و جنجال خبری و حاشیه‌پردازی به نفوذ در دل و ذهن همه اهالی هنر و حتی بخشی از قشر عادی جامعه پرداخت. آلبومی سرشار از انرژی و تکنیک که به گواهی شرکتهای پخش و کمپانی تولید کننده پرفروش‌ترین آلبوم بی‌کلام آن سال یعنی سال ۸۸ در داخل کشور حتی تا چاپ چهارم هم رسید.

آن روز‌ها بابک صفرنژاد نوازنده و تنظیم کننده آلبوم «دوست قدیمی»، آلبومی سراسر با ملودی‌های سازدهنی هیچ ادعایی بر بهترین بودن در بازار موسیقی کشور نداشت ولی شواهد بر اولین بودن آلبوم بابک صفرنژاد تماما صدق می‌کرد. نوازنده‌ای متبحر و تکنیکی که به گفته خیلی از موسیقی دانان کشور اعجوبه‌ای در زمان حال کشور است که با کارهای عجیب و غریب همگان را به شگفت می‌اندازد، تا جایی که دقیقا یک سال پیش اولین کنسرت رسمی خود را با استقبال بی‌نظیری از سوی هنرمندان و هنردوستان برگزار کرد.

حال پس از گذشت سه سال از انتشار اولین آلبوم سازدهنی ایران توسط بابک صفرنژاد و همزمان با ادعای انتشار اولین آلبوم سازدهنی کشور توسط یکی از شاگردان خودش به سراغ بابک صفرنژاد رفتیم تا نظرش را راجع به اتفاقهای پیش آمده بپرسیم. البته پیدا کردن بابک صفرنژاد این روز‌ها از دشوار‌ترین کار‌ها بود که با هماهنگی‌های مدیربرنامه‌هایش میسر شد.

بابک صفرنژاد در جواب سوال ما راجع به ادعای نوازنده آلبوم تازه انتشار یافته بر تولید اولین آلبوم سازدهنی کشور گفت: احتمالا شما دوستان خبرنگار دارید با من شوخی می‌کنید چون آلبوم من الان سه سال است که در بازار موسیقی کشور است و حتی دارد به چاپ پنجم خودش می‌رسد و همین الان بیش از نیمی از قطعات آلبوم من روزانه از شبکه‌های مختلف رادیویی کشور در حال پخش است

وی ادامه داد: این مسئله قبلا باعث اعتراض من به صدا و سیما شد که خب به جایی نرسید و بعید می‌دانم که با وجود آلبوم دوست قدیمی کسی ادعای انتشار اولین آلبوم سازدهنی کشور را داشته باشد.

وی درباره ادعای نوازنده آلبومی که چندی پیش انتشار یافت بر فراگیری سازدهنی به صورت خودآموز گفت: واقعا من فکر می‌کنم که دارید با من شوخی می‌کنید چون علی چهار سال پیش چیزی حدود ۹ ماه شاگرد من بود و برای فراگیری سازدهنی به منزل من می‌آمد. همیشه دوست داشتم علی در کارش موفق شود، ولی خوب اگر خودش گفته است که سازدهنی را به صورت خودآموز یاد گرفته حتما دارد درست می‌گوید و من دارم اشتباه می‌کنم.

ولی در کل تمایلی به بحثهای بیهوده ندارم، من که خودم را یک نوازنده حرفه‌ای محسوب می‌کنم باید از این حواشی پرهیز کنم و به دور باشم. به اندازه کافی مشغله و گرفتاری هست که دیگر این بحث‌ها گا‌ها شوخی تلقی می‌شود تا اموراتمان هم خوش بگذرد.

بابک صفرنژاد همچنین در خصوص کارهای این روز‌هایش گفت: این روز‌ها به شدت مشغول تمرین هستم چون چند کنسرت متوالی و پشت سر هم دارم که خیلی انرژی از من می‌گیرد.

 با مانی رهنما در رشت، ارکس‌تر بادی تهران در تالار وحدت، هومن اژدری و گروه افشارستان در تهران اجرا دارم. همچنین برای سریال کلاه پهلوی تقریبا هر هفته به استدیو می‌روم چون موسیقی متن سریال کلاه پهلوی به صورت همزمان با پخش ضبط می‌شود.

وی در باره این مجموعه و موسیقی آن توضیح داد: واقعا جزو شاهکارهای موسیقی کشور به حساب می‌آید که توسط استاد فریدون شهبازیان خلق شده است. من هم افتخار نوازندگی سولوهای این سریال را داشتم و همچنین مطالعاتی راجع به سبکهای جدیدی در حال انجام دارم که به زودی نتیجه‌اش به گوشتان می‌رسد. در این کار قصد دارم گوشه‌های دیگر از توانایی‌های سازدهنی را نشان بدهم البته اینبار در سطح بین الملل.

لازم به ذکر است در یک سال گذشته موسیقی متن سریالهای مسیر انحرافی، خداحافظ بچه و کلاه پهلوی و همچنین قطعاتی برای خواننده‌های مختلف کشور همچون محسن چاوشی و سینا حجازی را با تکنوازی دلنشین سازدهنی بابک صفرنژاد شنیده‌ایم که این خود گواه کم کار نبودن این نوازنده خوب کشور را دارد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من آلبوم دوست قدیمی از آقای صفرنژاد رو دارم و هر از گاهی به این آلبوم بی نظیر گوش می دم. اولین باری که این آلبوم رو شنیدم باورم نمیشد که یک ایرانی بتونه به این خوبی ساز دهنی بزنه. حتی اولش فکر کردم شاید کار یک نوازنده خارجی باشه اما بعدش مطمئن شدم که کار خود بابک عزیز است. واقعا متعجبم که چه طور یک نفر میتونه به این راحتی بیاد و همچین ادعایی بکنه. فکر می کنم موسیقی کشور ما خیلی بی در و دروازه شده و هرکی از راه میرسه هرکار دلش می خواد می کنه. مجوز نگرفتن کارهای سطح اول کشور از یک طرف و منتشر شدن این چنین آلبوم هایی هم از طرف دیگه ثابت می کنه که .... واقعا متاسفم و از آقای صفرنژاد هم می خوام که به این چیزهای پوچ اهمیت نداده و کارهای جدیدشون رو به مردم عرضه کنند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هنوز نوازندگی استثنایی کافه های شلوغ مو به تن سیخ میکنه و توجه هر کسی ر جلب میکنه! همچنین با من بمون و کارای سینا حجازی مخصوصا این آخری که بارون باشه رو بی نظیر نوازندگی مرده
آلبوم بابک رو هم قبلا گوش دادم و همیشه گوش میم ! بی نظیره واقعا حسی که به آدم میده خیلی عالیه و تکنیکی که تو اجرای هارمونی های مختلف به کار میبره نظیر نداره
خیلی دوس داشتم تهران بودم پیشش کلاس میرفتم :-x

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دمش گرم واقعا...

بار اولی نیست که حق برخی از هنرمندان واقعی و حرفه ای نادیده گرفته میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

یه ایرانه و یه بابک صفرنژاد و شکی در این نیست .واقعا البوم دوست قدیمی انقدر فوقا لعادست که فک نکنم کسی بتونه اینجوری یه البوم خلق کنه جز خود بابک صفرنژاد . یا قطعاتی که واسه تیتراژ سریال ها کار کرد مثل مسیر انحرافی ادم گوش می کنه واقعا لذت میبره پر از تکنیک نوازندگیش و هیچ کس واقعا در حد جایگاهش نیست تو ایران .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ba'd az khundane in matlab vAghean moteassef shodam az enteshAre in mosAhebe
lAzem dunestam begam ke az ye navAzandeye matrah mesle shomA vAghean ba'eide ke bekhain intori harf bezanido be no'ei moghAlete konid
faghat begam ke Albume shomA agaram 3sAle tuye bAzAre, harchi ke bAshe COVER mahsub mishe, va tA ghabl az Albome shomA COVER hAye ziAdi tu irAn navAkhte shode, ammA tA hAlA kasi JOZ ALI Albumi ro arze nakarde bud ke Ahang-sAzish ham bA khodesh bAshe!!!! (albatte in chizi az arzesh-hAye navAzandegie shomA kam nemikone ) ammA khube ke be honar va khallAghiathAye digarAn va zahmat-hAshun ham ehterAm bezArim va maghrurAne harkate khube unAro zire soAl nabarim va barAye pishrafte music khub dar irAn , az in ghesm diAlog-hA parhiz konim
bA Arezuye movaffaghiat barAye to va Ali va hameye dustAee ke tu in zamine dAran zahmat mikeshan ;)
shAd o sarafrAz bAshi
saied"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز،
اولا باید به عرضتون برسونم که کسی منکر این نیست که بابک عزیز 3 سال پیش آلبوم داده بیرون. اما دقت کنید که اون آلبوم علیرغم خوب بودنش، COVER آهنگهای خارجی بود و ما تا حالا آلبومی که ملودی ها و آهنگسازیش هم مال خود کشورمون باشه نداشتیم که خدا رو شکر الان دیگه داریم!
این خبر رو جوری جلوه دادن که اصل کار رو ببرن به حاشیه!...
در ثانی، این آلبوم جدید کار یه آهنگساز و نوازنده ی خوب کشوره که تو شبکه های تلوزیونی و در زمینه های مختلف آهتگسازی فعالیت داره و از سواد موسیقایی بالایی برخورداره... نباید به شأن کسی که هیچ اطلاعاتی هم در موردش نداریم بی احترامی کنیم.
بهتره که به دور از حاشیه، به متن هنر بپردازیم ;)
پاینده باشی ;)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من COVER بابک جان رو همون سه سال پیش شنیدم و لذت هم بردم، آهنگآش هم برام نستالژیک بود و هم از هنر نوازندگیش لذت بردم..
اما تا حالا هیچ نوازنده ی سازدهنی تو ایران، آلبومی که آهنگسازی و نوازندگی آهنگهاش کار خودش باشه نداشته، و این باعث خوشحالیه که برای اولین بار این اتفاق افتاده و یه آلبوم خوب سازدهنی ایران، آهنگسازی و منتشر شده..
ای کاش وقتی این اخبار منتشر میشه، کامل و دقیق منتشر بشه که باعث گمراه شدن مخاطبین نشه و بعضی ها هم که تعصبات کورکورانه رو با هنردوستی اشتباه گرفتن بی احترامی نکنن!
بابک جان، بهتره که شما هم به این حواشی دامن نزنید!
هم COVER شما و هم آلبوم جدید، جزء افتخارات ایرانیا محسوب می شن، برای شما، علی و همه ی نوازندگان خوب کشورمون آرزوی موفقیت و پیشرفت های چشمگیر دارم ;)
به امید آلبومهای خوب بعدی، این که مال چه نوازنده ای باشه خیلی مهم نیست، مهم اینه که کیفیت موسیقایی و هنری داشته باشه..
پیروز باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سلام دوستان
من صدا بردار کار دوست قدیمی بودم و بابک صفرنژاد یکی از بهترین دوستان من است
آشنایی با او و کار در آلبوم افتخاری بود که نصیب من شد
دوستان عزیز
این روزها شاهد بحث های اینچنین در فضای هنر هستیم
غافل از اینکه حمایت از جامعه هنر وظیفه همه ماست
بجای توانایی ها باید لیاقتها را ببینیم
بدون لیاقتها نمیتوان در مورد کسی اظهار نظر کرد
لیاقت با پشتکار بدست می آید و بابک صفرنژاد ثابت کرده که با پشتکار فراوان لیاقتهای بسیار بدست آورده است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اینجا سایت اختصاصی بابکه ظاهرا!!! دوستان و بستگان چه هوا داری ایی می کنن!
یه نکته بیشتر نمی گم و السلام! بین آهنگساز و نوازنده خیلی تفاوت وجود داره. بابک نوازنده ی خوبیه، اما آهنگساز نیست!
مقایسه ی نوازنده و آهنگساز کار احمقانه ایه... درست مثل مقایسه کردن گوش و چشم!
بابک با اینکه گفتی حاشیه خوب نیست برای هنرمند حرفه ای، اما حرفتو نقض کردی! بی خیال، بیایم ظرفیت داشته باشیم و هنر همه رو بیبینیم و لذت ببریم بدون حاشیه!
فکر می کنم این جور حاشیه ها به محبوبیت خود هنرمند هم لطمه میزنه! بیایم هنر موسیقی رو تو ایران "واقعا" حرفه ای کنیم، نه تو حرف!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

lنوازنده باید خاکی باشه و بی حاشیه! وگرنه به هیچ جایی نمیرسه
با این هوادارای الکی متعصب و با این غرورای الکی نوازنده به هیچ جا نمیرسه! من اولین آلبوم ایرونی رو شنیدم. دروازه خورشید...
از همه نظر خوب بود..
اینکه بحث توانایی و لیاقت رو پیش میکشیم و نظر میدیم، باید توانایی و لیاقت همه رو هم ببینیم، نه فقط کسی که دوست داریم! اینجوری میشه سلیقه یا تحمیل سلیقه!
دم همتون گرم!
با هم دوست باشین!!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود این شوخی‌ها باعث خوش گذشتن اموراتمان می‌شوند | موسیقی ما