برنامه یاد بعضی نفرات
 
در فرهنگسرای نیاوران و همزمان با رونمایی از آلبوم «نفس من»
نخستین کنسرت «سبحان اکرامی» برگزار شد
موسیقی‌ما - کنسرت گروه سبحان به سرپرستی و خوانندگی «سبحان اکرامی»، شب گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش «موسیقی‌ما»، سبحان اکرامی گوینده رادیو ورزش که بیش از ده سال هر روز در این شبکه رادیویی به اجرای برنامه می‌پردازد. این هنرمند در این اجرا که نخستین کنسرت خود بود، به اجرای کامل آلبوم «نفس من» به آهنگسازی سهند مهدی‌زاده و ترانه‌های عزیز عباسی پرداخت. عماد اجلال به عنوان رهبر ارکستر، تنظیم کننده قطعات و نوازنده گیتار فلامنکو در این کنسرت حاضر بود و یاسر ساکی‌مهر، حسن فراهانی، محسن مهاجر، مهرداد حامدی، مسعود همتی، شهرام افتخاری و سعید برادران دیگر نوازنده های این کنسرت را شامل می‌شدند.

این کنسرت با قطعه ای از «لئونارد کوهن» به نام «تنهام نزار» آغاز شد و در حالی که نصرالله مدقالچی، داود حیدری، خسرو والی‌زاده، اعضای تیم ملی کاراته، فریبا رمضان‌پور، گوینده‌های رادیو جوان و رادیو ورزش، اعضای تیم ملی شطرنج و بسکتبال، نعیمه ظفر، بهنام تشکر، گرشا رضایی، امیرحسین کاشانیان و... به عنوان مهمان ویژه در سالن حضور داشتند، تمام قطعات آلبوم «نفس من» و دو قطعه بی کلام (در مجموع 11 قطعه) در این کنسرت اجرا شد تا نخستین کنسرت «سبحان اکرامی» با اجرای تمام قطعات نخستین آلبومش «نفس من» در سالن فرهنگسرای نیاوران برگزار شود.

سبحان اکرامی در انتهای این کنسرت در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما»، درباره نخستین کنسرت خود و آغاز فعالیت‌های هنری‌اش در حوزه موسیقی توضیح داد: «به شدت علاقمند به رادیو و دوبلاژ بودم و خوانندگی را هم دوست داشتم. در دبیرستان به درخواست دوستانم بعضی ترانه‌ها را می‌خواندم و آن‌ها بودند که من را تشویق می‌کردند که این کار را ادامه بدهم. تا اینکه وارد فعالیت‌های مطبوعاتی نوشتاری و ورزشی شدم و در عرصه مطبوعاتی ورزشی و هنری مشغول به فعالیت شدم. کمی که جلو رفتیم با یک گروه سینما موسیقی آشنا شدم. قبل از آن هم با استاد اصلانی و فرزندشان مسیح اصلانی کار موسیقی سنتی را شروع کردم که به من پیشنهاد کردند نوع صدایم برای قطعات سنتی مناسب نیست. پس به سمت موسیقی کلاسیک رفتم و چندین استاد را تجربه کردم و استاد محمدرضا صادقی را انتخاب کردم وایشان هم کمک زیادی به من کرد تا بتوانم صدای خود را پیدا کنم.»

اکرامی افزود: «همیشه احساس می‌کردم باید وارد فضایی شوم که خودم دوست دارم و آن موسیقی آکوستیک محور بود. یعنی سازهای زنده و فضای خلوت و البته ملودی‌هایی که زمزمه پذیری آن نسبت به ملودی‌های دیگر کمی بیشتر باشد و خواندن آن هم شاید برای افراد عادی کمی سخت باشد. با توجه به محدوده صدای خودم و پیشنهاد استادم و چیزی که خودم دوست داشتم با چند آهنگساز همکاری کردم. بر حسب اتفاق با سهند مهدی زاده اشنا شدم که کار موسیقی فیلم می کند و بسیار موسیقی های فیلم درخشانی دارد. مثل نمونه های چند متر مکعب عشق و مادر قلب اتمی و موسیقی های دیگری که در دست ساخت است. ما خیلی اتفاقی کار موسیقی مان را با هم انجام دادیم و وارد جریان ساخت آلبوم شدیم. آلبوم نفس من از سه سال و نیم پیش آغاز شد و ایشان «عزیز عباسی» را به من معرفی کردند. ما تصمیم گرفتیم یک مثلث کاری با هم بسازیم و مثل فضای موسیقی دهه 50 کار کنیم.»

اکرامی گفت: « به نظر من خواننده ها باید همیشه آماده اجرای کارشان باشند و وقتی آلبومشان بیرون آمد گروهشان هم آماده کار باشد و ما آمادگی این کار را داریم. برنامه من این است که بتوانم کنسرت های بیشتری در شهرستان ها داشته باشم. من به خارج از کشور هم سفر کرده ام و در آن جا نوع موسیقی‌مان با استقبال مواجه شد و اگر خدا بخواهد در سال اینده در اتریش و سوئیس و شاید فرانسه هم اجرا خواهیم داشت. بعد از آن هم سعی می کنیم آلبوم دوممان را با تجربه بیشتر کار کنیم. از دوستان عزیزم که به ما کمک کردند هم تشکر می کنم. مخصوصا از یاشار درفشه، مجید قنبری و دیگر دوستان که در کار تهیه و تنظیم قطعات به ما کمک کردند. همه دوستانی که از لحاظ حسی به ما کمک می کنند و حتی ما را نقد می کنند به ما لطف می کنند و از آن ها نیز تشکر می‌کنیم.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1395 - 17:53

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نخستین کنسرت «سبحان اکرامی» برگزار شد | موسیقی ما