برنامه یاد بعضی نفرات
 
 تمامی خوانندگان موسیقی سنتی به یک شیوه می‌خوانند
سینا سرلک همزمان با اجرای گروه اینک،
تمامی خوانندگان موسیقی سنتی به یک شیوه می‌خوانند
موسیقی ما- سینا سرلک خواننده گروه موسیقی اینک گفت: خواننده با توجه به سلیقه آهنگساز و نیز تغییر ملودیک، نوع خواندنش تغییرمی یابد اما متاسفانه در شرایط کنونی شاهد این هستیم که همه خوانندگان به یک شکل آواز می‌خوانند.

به گزارش روابط عمومی گروه اینک، سینا سرلک خواننده موسیقی سنتی که گروه اینک را در مقام خواننده همراهی می‌کند درباره این اجرا گفت: این کنسرت با دو نوع شیوه آهنگسازی به مخاطب ارائه می‌شود که این دو سلیقه با زندگی امروزی هم خوانی دارد و به گوش مردم گوش‌نواز‌تر و زیبا‌تر می‌آید که البته خاصیت موسیقی نیز برقراری رابطه اجتماعی با مخاطب است وی با اشاره به تفاوت لحن آوازی در هر دو بخش آهنگسازی افزود: به نظرم خواننده باید تیزهوشی و هوشمندی لازم را برای اینکه بتواند یک کاری را به نحو درست اجرا کند، داشته باشد. در واقع اصل بر عدم تغییر لحن آوازی است چرا که هر کس لحن آوازی خودش را دارد اما نوع استفاده از تکنیک‌ها و نوع بیان مطالب و موسیقی در هر کاری متفاوت است بر این اساس یک خواننده باید آمادگی این را داشته باشد که در هر ژانری ارتباط تکنیکی و حسی برقرار کند و بتواند آن را پرورش دهد.
وی با اشاره به قطعات اجرایی در این کنسرت بیان داشت: در این اجرا قطعا نوع خواندن من در هر دو بخش که آهنگسازی‌هایش بر عهده مقداد شاه حسینی و حامد فکوری است، متفاوت خواهد بود چرا که باید خودم را با آن موسیقی‌ها همگون و همسان کنم تا بتوانم به درستی آن‌ها را اجرا کنم.
وی ادامه می‌دهد: یک خواننده باید کشش‌ها، تحریر‌ها و نوع بیان مطالب را در سبک‌های متفاوت داشته باشد و از آنجایی که سلیقه هر آهنگسازی متفاوت است خواندن خواننده نیز با توجه به این تغییر ملودیک باید تغییر یابد ولی هم اکنون می‌بینیم که خواننده ‌ها همیشه یک شکل می‌خوانند که به نظرم اصلا خوب نیست.
خواننده گروه اینک افزود: یک خواننده باید کشش‌ها، تحریر‌ها و نوع بیان مطالب را در سبک‌های متفاوت داشته باشد و از آنجایی که سلیقه هر آهنگسازی متفاوت است خواندن خواننده نیز با توجه به این تغییر ملودیک باید تغییر یابد ولی هم اکنون می‌بینیم که خواننده ‌ها همیشه یک شکل می‌خوانند که به نظرم اصلا خوب نیست.
سرلک در خاتمه خاطر نشان کرد: کنسرت گروه اینگ هم دارای تکنیک و هم دارای یک بخش داستان گونه با اشعار بسیار خوب است که امیدوارم در آینده بتوانیم این اجرا را در دیگر نقاط ایران داشته باشیم تا مردم بدانند که موسیقی‌های خوب هم در این سرزمین وجود دارد که و هنوز قابل اجرا است.
کنسرت گروه اینک به آهنگسازی مقداد شاه حسینی و حامد فکوری و خوانندگی سینا سرلک ۲۸ و ۲۹ مهرماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

با درود و سلام به سینا سرلک مهربان و دوست داشتنی امیدوارم این ماجرای تقلید خاتمه یابد استاد شجریان دردانه موسیقی ایران است و خوب نیست نوربخش و جهاندار و سرلک و همایون و... شبیه ایشان بخوانند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تمامی خوانندگان موسیقی سنتی به یک شیوه می‌خوانند | موسیقی ما