برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت حسین علیزاده در تهران
از ۲۲ تا ۲۵ فروردین در تالار وحدت برگزار می‌شود؛
کنسرت حسین علیزاده در تهران
موسیقی ما - در نخستین کنسرت‌های دهه ۹۰، حسین علیزاده و مجید خلج آخرین اجراهای تورکنسرت خود را طی روزهای ۲۲ تا ۲۵ فروردین در تالار وحدت شهر تهران به روی صحنه خواهند برد. حسین علیزاده و مجید خلج که در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته تور کنسرت ایران خود را با اجرای ۱۰ کنسرت در شهرهای قزوین، رشت، گرگان، شیراز و بندرعباس پشت سر گذاشتند، اکنون و در آغازین روزهای دهه ۹۰ آخرین کنسرت‌های خود در این تور کنسرت را در تالار وحدت شهر تهران برگزار خواهند کرد.

حسین علیزاده با اشاره به استقبال فرا‌تر از انتظار علاقه مندان موسیقی در شهرهای مختلف کشور گفت: «عشق و محبت و انرژی که مردم در این شهر‌ها به ما داشتند شوق اجرای موسیقی برای مردم را در دل ما دو چندان کرد و اجرای تهران آکنده از محبت‌های این مردم خواهد بود.»

در این کنسرت‌ها حسین علیزاده، تار، سه تار و شورانگیز می‌نوازد و مجید خلج با تمبک، بم دایره و زنگ سرانگشتی او را همراهی خواهد کرد. حسین علیزاده در نظر دارد در این چهار شب به ترتیب در مایه‌های دوگاه، سه‌گاه، چهارگاه و پنج‌گاه بداهه نوازی کند و اجرای هر شب را به یکی از این مقام‌ها اختصاص دهد.

علیزاده در کنسرت‌های گذشته خود در هر یک از شهر‌ها ملودی‌ها و نغمه‌های آن منطقه را دستمایه بداهه نوازی خود قرار داد. در قزوین ملودی‌های عارف قزوینی و در رشت نغمه‌های گیلکی و تم قطعه «دریا طوفان» اثر احمد آشورپور نغمه ساز بداهه‌های حسین علیزاده بودند. در گرگان ملودی‌های مازنی و قطعه پرشور ترکمن به مردم ترکمن صحرا تقدیم شد. در شیراز ملودی‌های قشقایی و تم قطعه مشهور «واسونک» بداهه نوازی علیزاده را شکل داد و در بندرعباس ملودی ترانه «ای یار‌ای یار» شور را به مردم بندر هدیه کرد.

حسین علیزاده که در روزهای پایانی سال ۸۹ پدر خود را از دست داده بود در نوروز ۹۰ در سوگ مادر نیز نشست. او کنسرت ۲۲ تا ۲۵ فروردین در تالار وحدت را به پدر و مادرش تقدیم می‌کند و می‌گوید: «به یاد مادرم و به یاد پدرم که همه نغمه‌هایم از آنهاست به روی صحنه خواهم رفت.»

این کنسرت به تهیه کنندگی کیوان فرزین و بهرنگ تنکابنی و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی برگزار می‌شود. علاقه مندان برای تهیه بلیت از هم اکنون می‌توانند با شماره‌های 22955747 و 22948683 تماس بگیرند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردین 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

یه سوالی داشتم ، دوگاه و پنج گاه تازه کشف شدن؟!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

پس فروش اینترتنی چی شد ؟؟؟تکلیف شهرستانی ها چیه؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

dogaah az dastaghaaye ghadimie mosighie irani hastesh va karhayi ham az mosighie doran ghajar azash baghi monde..mesle karhaye bagherkhan,mirzahosein gholi,nayeb asadollah va....albate ta oonjayi ke man shenidam..
manzoor az pangaah ham hamoon dastgaahe rastpanjgaah hastesh ke yek gooshe be esme panjgaah dare...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

پنج گاه که تابلوه دیگه راست "پنجگاه" . دوگاه هم یکی از گوشه های بیات ترکه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت حسین علیزاده در تهران | موسیقی ما