برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارشی از میزان استقبال مخاطبان از اجراهای جشنواره امسال
کدامیک از اجرا‌های جشنواره موسیقی فجر در حد انتظار نفروختند؟
موسیقی ما  - سی و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از روز چهارشنبه بیست و یک بهمن آغاز می‌شود. در این اتفاق موسیقایی یک هفته‌ای گروه‌ها و موزیسین‌های مختلفی از ایران و سایر کشورها در شش سالن پایتخت روی صحنه می‌روند. شکل و شمایل جشنواره امسال با سال‌های گذشته چند تفاوت دارد که مهمترین آنها نحوه اطلاع‌رسانی و فروش بلیت‌های کنسرت‌ها است. از روز پنجم بهمن فروش بلیت‌ها از طریق سه سامانه اینترنتی «84200»، «تیوال» و «می‌رسی» آغاز شد. همزمان هم بیلبوردهای متعددی از اجراهای شاخص جشنواره در سطح شهر و بزرگراه‌ها خودنمایی کرد و برای اولین بار حال و هوای فرهنگی ماه بهمن در تهران، صرفا سینمایی نبود. همین مساله قطعا روی فروش بلیت‌ها هم تاثیر داشت. گزارشی که اکنون پیش‌روی شما قرار دارد در فاصله بیست و چهار ساعت مانده تا آغاز جشنواره به رشته تحریر درآمده و در آن نگاهی به وضعیت بلیت‌فروشی جشنواره موسیقی فجر داشته‌ایم.
 
  • *رکورد میلیاردی
روز گذشته خبری از سوی روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر اعلام شد مبنی بر اینکه میزان فروش بلیت‌ها از مرز دو میلیارد تومان هم رد شده است. این اتفاق البته چندان هم دور از تصور نبود. زیرا هر سال قیمت بلیت‌های کنسرت‌ها و جشنواره افزایش پیدا می‌کند و امسال هم تبلیغات محیطی بیشتری برای اجراهای جشنواره وجود داشت.
 
  • *سولداوت‌ها
تا لحظه نگارش این گزارش یعنی ساعت 12 شب روز نوزدهم بهمن بلیت‌های دوازده برنامه به پایان رسیده است. اجراهای «کاوه یغمایی»، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «علی رهبری»، گروه «آوای موج»، گروه «چارتار»، گروه «کامنت و داماهی»، «بارتولومی بیتمن»، «دالیبور کاروای»، «احسان خواجه‌امیری»، «مسعود شعاری» و «کریستف رضاعی»، «کیوان ساکت» و «سالار عقیلی»، «انزو فاواتا»، «آنتونیو ری» و ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری «لوریس چکناواریان» برنامه‌هایی هستند که بلیت‌های آنها به اتمام رسیده است.
 
  • *سرعت نه چندان چشمگیر
همیشه بیشترین فروش بلیت‌های جشنواره موسیقی از محل اجراهای پاپ بوده و امسال هم این بخش برنامه‌ها نقش به سزایی در ثبت رکورد دو میلیارد تومانی جشنواره داشته‌اند. فروش بلیت‌های اجراهای پاپ و تلفیقی در هفته اول شتاب چندانی نداشت اما از 12 تا 19 بهمن این روند سرعت بیشتری به خود گرفت. همزمان با آغاز بلیت‌فروشی این انتظار وجود داشت که کنسرت‌های کاوه یغمایی، احسان خواجه‌امیری، چارتار، محمد علیزاده، «همای» و «سالار عقیلی» در مدت زمان بسیار کوتاهی سولداوت شود. اما این اتفاق یعنی فروش با سرعت به جز برای کنسرت‌های چارتار و احسان خواجه‌امیری درباره سایر برنامه‌های مذکور با سرعت چشمگیری رخ نداد و بقیه در مدت دو هفته بلیت‌هایشان به اتمام رسید.
 
  • *انتظار فروش
مهمترین بمب خبری جشنواره امسال کنسرت کاوه یغمایی بود. او طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه خواهد رفت و این اولین اجرای او پس از حدود ده سال در ایران است. این گمانه‌زنی وجود داشت که برنامه او اولین کنسرتی باشد که سولداوت می‌شود اما در شامگاه جمعه 16 بهمن آخرین بلیت‌های سانس دوم برنامه او به پایان رسید تا صفحه این اجرا در سامانه‌های فروش بسته شود.

محمد علیزاده یکی دیگر از خوانندگان بخش پاپ بود که خیلی‌ها توقع داشتند بلیت‌های برنامه‌اش نایاب شود. زیرا طی یک سال اخیر او پرفروش‌ترین خواننده پاپ در کنسرت‌های پایتخت بود و همه برنامه‌های ماه‌های اخیرش با استقبال بسیار خوبی مواجه می‌شد. اما تا ساعت 12 شب روز نوزدهم بهمن، 129 صندلی از سانس اول و 61 صندلی از سانس دوم او باقی‌مانده است. البته احتمالا تا پیش از 24 بهمن که موعد اجرای محمد علیزاده است احتمالا این تعداد هم به فروش خواهد رفت.

سالار عقیلی تنها خواننده جشنواره موسیقی فجر امسال بود که یک بار نامش از جدول برنامه‌ها حذف و دوباره بازگشت! پس از حضور این خواننده در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای آنور آب مسئولان جشنواره اعلام کردند که نام او را از برنامه‌های امسال خط زده‌اند. اما چندی بعد از تصمیم خود منصرف شدند. همین رفت و برگشت باعث شد تا خیلی‌ها انتظار داشته باشند که بلیت‌های کنسرت این خواننده با «کیوان ساکت» در یک چشم برهم زدن به فروش برسد. اما این اتفاق رخ نداد و در اواخر هفته دوم فروش بلیت‌ها، علامت قرمز اتمام بر صفحه کنسرت سالار عقیلی و گروه «وزیری» نقش بست.

«پرواز همای» یکی دیگر از خوانندگانی بود که برخی از او با عنوان یکی از پرفروش‌های امسال جشنواره نام می‌بردند. زیرا اجرای گذشته او در تالار وحدت با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد و امسال اولین تجربه حضور او در جشنواره هم به شمار می‌رفت. اما زمان ثبت این گزارش 358 بلیت از سانس اول و 83 صندلی از سانس دوم اجرای او در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی همچنان خالی است. این نکته را هم باید در نظر داشت که انتظار فروش سریع بلیت‌های همای چندان هم بی‌دلیل نبود. زیرا او قرار بود که خرداد امسال به مدت چهار شب در تالار وزارت کشور برنامه داشته باشد که به دلایلی لغو شد اما بلیت‌های آن کنسرت در مدت کمتر از یک هفته به اتمام رسیده بود.
 
  • *انتخاب‌ها مناسب نبود؟
این روزها کلا حال و روز فروش بلیت‌های کنسرت‌های پاپ خوب نیست. اما با این وجود سایر اجراهای پاپ جشنواره در حال فروش است و اغلب صندلی‌های آنها پر شده است. اما برخی اعتقاد دارند که خصوصا در بخش پاپ انتخاب‌ها برای اجرا چندان مناسب نبود. زیرا «بابک جهانبخش»، «سون»، «محسن یگانه»، «سیروان خسروی» و «پالت» خواننده‌ها و گروه‌‌هایی هستند که همگی طی دو ماه اخیر از دو تا شش سانس اجرا در تهران داشته‌اند. شاید همین مساله باعث شده باشد تا مخاطبان عطش چندانی نسبت به تهیه مجدد بلیت‌هایشان نداشته باشند. همچنین اغلب مخاطبان موسیقی همیشه نسبت به کیفیت اجراهای پاپ جشنواره گلایه می‌کنند. زیرا اعتقاد دارند که خواننده‌ها تمام توان خود را برای ارائه بهترین اجرا صرف نمی‌کنند و سطح برنامه‌های آنها در جشنواره نسبت کنسرت‌هایش شخصی‌شان پایین‌تر است.

نکته دیگر درباره اجراهای پاپ سالن میلاد هم این است که تمامی بلیت‌های پنج ردیف اول که در این سالن vip قلمداد می‌شود از ابتدا قابل فروش و در دسترس مخاطبان نبود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 - 15:16

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 12:27

این رو باید در نظر گرفت که کاوه یغمایی 2 سانس اجرا داره و احسان خواجه امیری یک سانس.
بلیت های سانس 2 کاوه یغمایی به سرعت با اتمام رسید!

چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 19:11

بلیت های کنسرت بابک جهانبخش در عرض 48 ساعل فروش میرفت ولی الان واقعا عجیبه که ازاین کنسرت استقبال نشده...

پنجشنبه 22 بهمن 1394 - 20:22

ای کاش اینو هم می گفتین که میون خواننده های پاپ؛ سلطان احسان خواجه امیری طبق معمول نفر اول بود که بلیط اش تموم شد..... چون مثه خیلی از خواننده هایی که توی تشییع جنازه مرتضی پاشایی با خوندن آواز واسه خودشون آبرو جمع کردن و دو سانس هم داشتن؛ هنوز کامل نفروختن. این یه تو دهنیه بزرگی
درود بر احسان خواجه امیری؛ سلطان موسیقی پاپ

شنبه 24 بهمن 1394 - 17:33

کنسرت سیروان خسروی هم انتظار می رفت که مانند کنسرت 11 بهمن باشه ولی نبود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کدامیک از اجرا‌های جشنواره موسیقی فجر در حد انتظار نفروختند؟ | موسیقی ما