برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اهدافِ بررسی مفهوم دستگاه و بررسی مسیرهای پرده‌گردانی در دستگاه‌ها
«ارشد تهماسبی» دوره‌ی سه ماهه‌ی تحلیل بنیادی ردیف برگزار می‌کند
موسیقی ما - «ارشد تهماسبی» آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی تار، دوره‌ی سه ماهه‌ی تحلیل بنیادی ردیف را به صورت عملی برگزار می‌کند.

این چهره‌‌ی شناخته شده‌ی موسیقی،‌ این دوره را با اهدافِ بررسی مفهوم دستگاه، بررسی مسیرهای پرده‌گردانی در دستگاه‌ها، بررسی نسبت دستگاه‌ها با هم، توضیح و تفسیر مقام‌های اصلی، بازیابی گوشه‌های سیار در متن دستگاه‌ها و توضیح و تفسیر آنها و بین وزنِ گوشه‌ها، اجرای گوشه‌های سیار در دستگاه‌های مختلف و ریشه‌یابی نام‌ها برگزار می‌کند.

تنها کسانی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که بیش از سه دستگاه از ردیف‌های موسیقی ایرانی را حفظ باشند. این دوره‌ی ویژه به صورتِ عملی و طی جلساتِ ‌مداوم هفتگی انجام می‌شود. «تهماسبی» این دوره کلاس‌ها را در آموزشگاه موسیقی «آوای مهر» برگزار می‌کند.  

«ارشد تهماسبی» در سال ۱۳۶۰ به عضویت گروه چاووش درآمده و در این گروه با حسین علیزاده، محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان همکاری کرد. او همکاری‌های متعددی با حسین علیزاده در زمینه هم‌نوازی و اجرای کنسرت داشته‌است. تهماسبی همچنین کتاب‌های بسیاری در مورد موسیقی ایرانی منتشر کرده و کاست‌ها و سی‌دی‌های بسیاری نیز در این زمینه ارائه کرده‌است. از او به تازگی «فرهنگ گوشه» توسط انتشارات «ماهور» به انتشار درآمده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 خرداد 1397 - 15:54

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «ارشد تهماسبی» دوره‌ی سه ماهه‌ی تحلیل بنیادی ردیف برگزار می‌کند | موسیقی ما