برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه مهرنیا موسیقی ایران را با فرمی نو روایت کرد
دو جوان برگزیده ی جشنواره، کنسرت آهنگساز پیشکسوت را یاری دادند
موسیقی ما- گروه موسیقی «مهرنیا» به سرپرستی و آهنگسازی «مهران مهرنیا» شب گذشته در سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روی صحنه رفت و موسیقی ایران را با فرمی نوین روایت کرد. این در حالی است که «مهرنیا» در این کنسرت در اقدامی تحسین آمیز از دو برگزیده ی جشنواره موسیقی جوان و همچنین جشنواره ایرج بسطامی دعوت کرده بود تا او و گروهِ حرفه ایش را یاری کنند.

اجرای گروه «مهرنیا» دربردارنده دو بخش بود، در بخش اول بداهه نوازی هایی از مهرنیا، همراه نوازندگی سازهای کوبه ای مهرداد کریم خاوری و نازنین پدرثانی اجرا شد. در بخش دوم نیز قطعاتی همراه با دو هنرمند جوان اجرا شد. تصنیف «پرواز خاکستر» به یاد مصیبت دیدگان زلزله استان کرمانشاه، تصنیف «حکمران چمن» بر اساس شعری از محمد سلمانی و اجرای قطعه ای با شعری از حافظ آثاری هستند که توسط گروه «مهرنیا» در قالب این پروژه برای تماشاگران اجرا شد. در این اجرا خوانندگان اشعاری از شاعران کلاسیک تا معاصر را خواندند. در اجرای شب گذشته این گروه، مهرنیا علاوه بر سرپرستی و آهنگسازی گروه نوازندگی تار و سه تار را نیز بر عهده داشت و مهرداد کریم خاوری نوازنده دف، نازنین پدر ثانی نوازنده تنبک، سلیمان رضایی و امید آزاک خوانندگان گروه، او را همراهی می کردند.

در این کنسرت محمد سلمانی شاعر، عباس سجادی شاعر و مدیرعامل بنیاد نیاوران، حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی و امید صباغ نو شاعر و ترانه سرا حضور داشتند.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، جمعه شب دونوازی پریچهر خواجه و بهنام معصومی و رسیتال پیانوی خانم آکی سوگی یاما روی صحنه می روند و و جشنواره به اجراهای این دوره خود پایان می دهد.
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 - 13:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دو جوان برگزیده ی جشنواره، کنسرت آهنگساز پیشکسوت را یاری دادند | موسیقی ما