برنامه یاد بعضی نفرات
 
تار و پود با آهنگسازی «حمید متبسم»‌ و آواز «وحید تاج» اجرا شد
وصالِ موسیقایی یک عشقِ پرسوز و گداز
موسیقی ما- کنسرت «تار و پود» با آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی وحید تاج با برداشتی آزاد از داستان «خسرو و شیرینِ» نظامی گنجوی -شاعر بزرگ قرن ششم هجری-  شب گذشته و در قالب سی‌وسومین جشنواره‌ی موسیقی فجر به اجرا درآمد در حالی‌که با روایتِ موسیقایی «حمید متبسم»، این بار اما خسرو و شیرین با برکتِ عشق به وصال هم می‌رسند.

در این اجرا قطعاتی چون مهرنامه، آغاز داستان، حکایت شیرین، به تصویرکشیدن خسرو (در سه پرده)، دیدار خسرو و شیرین در چشمه‌سار (در سه پرده)، و به‌هم‌رسیدن خسرو و شیرین با حضور نوازندگانی چون سمیرا گلباز (سه‌تار)، بهار مدیری (قیچک آلتو)، بهنام معصومی (سازهای کوبه‌ای) و ارسلان علیزاده (بربت) و همچنین حمید متبسم (سه‌تار) و وحید تاج (آواز) به اجرا درآمد. پیش از اجرای هر قطعه، حمید متبسم نام قطعه را برای حاضرین اعلام می‌کرد و اشعار بین قطعات و آخر هر قطعه را بهار مدیری و ارسلان علیزاده می‌خواندند.

«حمید متبسم» درباره‌ی این اجرا گفته است: «تار و پود اثری عاشقانه بر اساس برداشتی آزاد از داستان خسرو و شیرین نظامی ست، که فکر آهنگسازی‌اش از اواسط سال 93 با من بود، لیکن در سال 95 به سرانجام رسید. با این که هشتاد بیت از اشعار نظامی بافت داستان ساخته و پرداخته‌ی این اثر را شامل می‌شود، تار و پود تفاوت‌های ویژه‌ای با داستان خسرو و شیرین دارد. در افسانه‌ی خسرو و شیرین رقابت، حسادت، غرور و تکبر عشق خسرو و شیرین را به راهی می‌برد که پایان‌اش زمینی است، تار و پود، ولی با به هم رسیدن خسرو و شیرین به پایان می‌رسد و از طرح بخش‌های بعدی داستان نظامی پرهیز می‌کند.» 
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1396 - 16:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وصالِ موسیقایی یک عشقِ پرسوز و گداز | موسیقی ما