برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار سوم "رد انگشتان من" در چهار سالگى آلبوم
موسیقی ما - بابک چمن‌آرا مدیر مرکز نشر "آوا خورشید" که مسئولیت نشر اثر را بر عهده داشت، درباره آن گفت: آلبوم "رد انگشتان من" برگزیده آثار ٢٧ آهنگساز معاصر ایرانى با اجراى على جعفرى پویان است. تک‌نواز ویولن این آثار علی جعفری است. همچنین به‌استثنای چهار قطعه از این آلبوم، مابقی قطعات، آثاری است که مخاطبین از هشت سال پیش تاکنون آن‌ها را در تیتراژ و سکانس‌های مهم فیلم‌ها شنیده‌اند.

وی افزود: این آلبوم شامل اجرای آثاری از فریدون شهبازیان، مجید انتظامی، ناصر چشم آذر، محمدرضا درویشی، کارن همایون‌فر، فردین خلعتبری، آریا عظیمی نژاد و... است که علی جعفری پویان در آن به تک‌نوازی ویولن پرداخته است.

او ادامه داد: "روز است"، "هیچ رنگی آبی نیست"، "کلاه پهلوی"، "ماهی کوچولوها دعا می‌خوانند"، "خداحافظ بچه"، "محاکمه در خیابان"، "دوئل"، "زندگی خصوصی"، "آقا یوسف"، به همراه تعداد زیادی از موسیقی‌های فیلم و سریال در آلبوم "رد انگشتان من" گنجانده‌شده است.

چمن‌آرا اضافه کرد: نکته جالب‌توجه اینجاست که در آستانه چهار سالگی کار به نشر سوم رسیده که جای خوشحالی دارد.

علی جعفری نیز درباره این کار گفت: رد انگشتان من برگزیده‌ای است از قطعات کوتاه برای ویولن به همراهی گروه‌های مختلف سازی و مروری است بر تجربیاتی که در نوازندگی ویولن به دست آورده‌ام. باور، اعتماد و لطفی که دوستان و همکاران آهنگسازمان طی سال‌های فعالیت مشترک حرفه‌ای‌مان درزمینهٔ اجرای آثارشان به من داشته‌اند باعث شکل‌گیری این مجموعه شد. به اینکه این آثار برای فیلم‌های سینمایی و سریال های تلویزیونی متفاوت تولیدشده در هفت سال گذشته بود در یک مجموعه کنار هم شنیده می‌شوند، ایجاد یک فضای مشترک منطقی و حسی بین آثار لازم بوده است.

وی افزود: مجموعه در دو سی دی و با دو نگاه متفاوت طراحی‌شده و ازلحاظ فضاهای هارمونیک، ملودی و ریتمیک، تلاش شده آثار ارائه‌شده در هر سی دی نزدیک به هم باشند. امیدوارم در این مورد درست عمل کرده باشم تا آثار آهنگسازان ارجمند بهتر دیده‌شده و بهتر شنیده شود.. با توجه به حضور نوازندگان متبحر در ایران و جهان و گستره وسیع آثار منتشرشده برای ویولن انتشار چنین مجموعه‌ای تجربه‌ای جدید است، امید است این مجموعه بهانه‌ای برای آشنایی شنوندگان با موسیقی سازی باشد. انتظار دارم کاستی‌های اثر ارائه‌شده به‌حساب من منظور شود نه دوستان آهنگسازم.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 - 01:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتشار سوم "رد انگشتان من" در چهار سالگى آلبوم | موسیقی ما