برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور اعضای گروه برافشان
مراسم رونمایی آلبوم «صبح وفا» برگزار شد
موسیقی ما - مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «صبح وفا» عصر دیروز ۲۴ مردادماه با حضور هنرمندانی مثل سهیل محمودی، مزدا انصاری، فاضل جمشیدی و... در خانه هنرمندان برگزار شد.
 
«غلامرضا رضایی» خواننده‌ی این اثر ابتدا با اشاره به آشنایی خود با گروه برافشان گفت: «من از سال ۹۳ با این گروه آشنا شدم و به جرات می‌توانم بگویم این گروه تا لحظه کنونی درگیر صورت نشده و همواره دنبال سیرت بوده است. من اعتقادی به این‌که در عمر هنری‌ام چه تعداد آلبوم منتشر شده، داشته باشم ندارم و كيفيتِ كار مهم است؛ اما زمانی که آثار آهنگسازی آقای خلیلی را شنیدم، فهمیدم که سرعت آوازم را در اين اثر  باید بیشتر کنم. در این اثر دنبال طراحی نوعى آواز کمتر شنیده شده بودم. اشعاری از امیرخسرو دهلوی انتخاب شد  که به لحاظ عروضی هم‌نشینی سختی با آواز دارد و با دوستان ادیبم برای اجرای آن مشورت داشتم.»
 
در ادامه «هامان خلیلی» آهنگساز اثر اشاره کرد که صبح وفا حاصل رفاقت و زحمت یک گروه است و برای انتشار این اثر خون دل خورده شده است: «با مشورت استادم زنده‌یاد محمدرضا لطفی چارچوب‌های اولیه آلبوم شکل گرفت؛ همچنین در آن دوره صفحات موسیقی زیادی از موسیقی قدما را گوش می‌دادم و علاقه خاصی به آثار زنده‌یاد مشکاتیان و شهنازی پیدا کردم و در این اثر از  فاصله «همایون ر» استفاده کردم که خواننده اثر یعنی آقای رضایی با زیرکی و رعایت متر آوازی ما را همراهی کرد.»
 
در ادامه این مراسم کلیپی پخش شد که تمام اعضای گروه برافشان درباره همکاری خود و حضور خود صحبت کردند.  نکته مشترک در میان صحبت تمام نوازنده‌ها، رضایت از حس همدلی و رفاقت موجود در گروه بود؛ همچنین حفظ موسیقی کلاسیک ایرانی در شرایطی که فضای دیگر بر جامعه تسلط دارد و ادامه خط مشی زنده‌یاد محمدرضا لطفی از دیگر ویژگی‌های مهم همکاری با گروه موسیقی برافشان بود که اعضایش به آن اشاره کردند و «هامان خلیلی» هم گفت: «ما معمولاً آثاری که می‌خواهیم منتشر كنيم را به دفعات به صورت کنسرت اجرا می‌کنیم و بعد آن را ضبط می‌کنیم.»
 
همچنین غلامرضا رضایی با اشاره به این‌که اعضای برافشان بدون هیچ چشم‌داشتی در گروه هستد، خاطرنشان کرد: «در شرایطی که هنر خریداری ندارد و بهای اندکی برایش پرداخت می‌شود، برافشانی‌ها هنرفروشی نکردند و بدون هیچ کمک و اسپانسری راه خود یعنی حفظ موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی را انتخاب کردند.»‌
 
پس از پخش کلیپ، خواننده و آهنگساز درباره ویژگی‌های خاص آهنگسازی و چگونگی اجرای آواز آلبوم «صبح وفا» صحبت کردند. پایان‌بخش این مراسم رونمایی، اجرای یکی از قطعات آلبوم «صبح وفا» توسط اعضای گروه برافشان بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.
 
کنسرت گروه برافشان ۱۳ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.‌
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 12:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراسم رونمایی آلبوم «صبح وفا» برگزار شد | موسیقی ما