برنامه یاد بعضی نفرات
 
رقابت پنج گروه موسیقی در بیست و یکمین شب آواز ایرانی

موسیقی ما - در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته‌شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت‌داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به‌عنوان گروه برتر معرفی خواهد شد.

در بیست و یکمین شب آواز ایرانی حسین شاکری به همراه امین هراتی (نوازنده سنتور) یکی از گروه‌‌های شرکت‌کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه ماهور با استفاده از اشعار سعدی می‌پردازند.

حسین شاکری متولد 1363(کاشمر) آموخته‌های آوازی خود را نزد استاد محمدرضا لطفی، علی جهاندار، رضا شاکری و حمیدرضا نوربخش ارتقا داده است. وی دارای 15 سال سابقه اجرای خصوصی و دانشگاهی را داشته است. همچنین امین هراتی (نوازنده سنتور) ردیف‌های استاد صبا و بخشی از ردیف میرزا عبدالله را نزداستاد هاشم یزدانی فراگرفته است. وی گروه موسیقی اصیل ایرانی «نیایش» را در سال 1384 تشکیل داد و به سرپرستی، تنظیم و آهنگ‌سازی برای این گروه مشغول شد. امین هراتی به همراه این گروه چندین کنسرت در شهرهای مختلف ایران اجرا کرده است.

از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای سینا سازگاری به همراه میثم صالح (نوازنده سه‌تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از اشعار سعدی می‌پردازد.

سینا سازگاری متولد 1372(شهر یزد) ردیف آوازی را نزد استاد محسن کرامتی آموخته و نواختن سه‌تار را نزد استاد علی طریقت فراگرفته است. اجرای کنسرت به همراه ارکستر داتا به سرپرستی امیرحسین طریقت، اجراهای دانشجویی به همراه گروه موسیقی کوچ در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی شریف، علم و فرهنگ، طراحی و اجرای وکال برای تئاتر «کابوس‌ها و خون» به کارگردانی علی سجادی و آهنگ‌سازی تئاتر «خورشید بانو» به کارگردانی علی سجادی ازجمله فعالیت‌های هنری سینا سازگاری محسوب می‌شود. همچنین میثم صالح (نوازنده سه‌تار) متولد 1361(نهاوند) نواختن سه‌تار و ردیف نوازی را نزد استاد حشمت‌الله عطایی آموخته و کمانچه نوازی را نزد محمدرضا ساکی فراگرفته است. ساخت موسیقی فیلم‌های «گرگ‌ها سطل و طناب ندارند» و مجموعه مستند «رادیو تاکسی» از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری میثم صالح به شمار می‌آید.

یکی دیگر از اجراهای بیست و یکمین شب آواز ایرانی اختصاص دارد به اجرای علیرضا سعیدی به همراه تارنوازی محمد‌علی بنکدار که به اجرای آوازی در مایه افشاری با استفاده از شعرهای لعلی تبریزی می‌پردازند.

علیرضا سعیدی متولد 1370 (اصفهان) ردیف مکتب اصفهان را از اسدالله عسگری فراگرفت و ردیف استاد شجریان و تلفیق شعر و موسیقی را از مجتبی عسگری آموخت. وی دوره مرکب خوانی را نزد استاد منصور اعظمی کیا گذرانده است و هم‌اکنون نیز آموخته‌های خود را نزد محمد معتمدی تکمیل می‌کند. سعیدی اجراهای مختلفی را به همراه گروه «ساغر» در شهر اصفهان برگزار کرده است. همچنین محمد‌علی بنکدار متولد 1365 (شهر اصفهان) تارنوازی را از آقایان سجاد عبادی، مجتبی شجاعی، حمید حسن‌پور، سعید مزدک و علی قمصری فراگرفته است. وی اجراهای انجمنی مختلفی را به همراه استاد سید رضا طباطبایی برگزار کرده است.

در این نشست ماهانه که باهدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل‌گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت که علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی www.musicenter.ir مراجعه کنند.

بیست و یکمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه 28 مردادماه ساعت 18 در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 - 01:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رقابت پنج گروه موسیقی در بیست و یکمین شب آواز ایرانی | موسیقی ما