برنامه یاد بعضی نفرات
 
کیخسرو پورناظری: پروژه "سی" یک کار گسترده و پیچیده است

موسیقی ما - کیخسرو پورناظری به فعالیت‌های گروه شمس اشاره کرد و گفت: فعالیت اعضا گسترده‌تر شده است و زمان کافی برای داشتن برنامه با گروه شمس ندارند. من هم در این چند سال اخیر کم‌کار بودم. در سال گذشته ما اجرا داشتیم. امسال نیز فکر می‌کنم اجرا داشته باشیم. برنامه داریم که از این کم‌کاری خارج شویم و در تهران و بعضی شهرستان‌ها روی صحنه برویم.

او درباره استفاده از اشعار مولانا در آثارش نیز گفت: وقتی موسیقی تنبور کار می‌کردیم ازآنجایی‌که این موسیقی و ساز تنبور عرفانی است باید شعرهایی را انتخاب می‌کردیم که همسویی و همخوانی با این موسیقی داشته باشد. ما در عرصه موسیقی کردی از شعر شاعران کردزبان استفاده می‌کردیم و در بخش فارسی نیز از شعر مولانا.

وی افزود: من خود به‌شخصه مجذوب حال و هوای شعرهای مولانا شدم درواقع مجذوب اندیشه و شخصیت اش شدم به‌طوری‌که همیشه کتاب مولانا برایم باز است و هرروز آن را می‌خوانم. سالهاست یک ارتباط خیلی زیبایی بین من و شعرهای مولانا پدید آمده و این درواقع علاقه شخصی من است که کارم را روی اشعارش ادامه می‌دهم.

وی درباره پروژه "سی" هم گفت: این پروژه یک کار گسترده و پیچیده است. چندین گروه باهم ادغام‌شده‌اند. تاکنون چنین برنامه‌ای نداشته‌ایم. امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد. تمام اعضای گروه زحمت شبانه‌روزی می‌کشند و یک تجربه نو را رقم می‌زنند. امیدوارم با هماهنگی که در تمرین‌ها شکل می‌گیرد، کار پخته‌ای از ترکیب نمایش و کنسرت جلوه‌گر شود.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1396 - 01:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیخسرو پورناظری: پروژه "سی" یک کار گسترده و پیچیده است | موسیقی ما