برنامه یاد بعضی نفرات
 
حضور یک گروه آذربایجانی در تالار وحدت
آلتون‌ها از قطعات ماندگار سرزمینشان می‌خوانند
موسیقی ما - کنسرت گروه موسیقی «آلتون» از کشور آذربایجان، به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای حنانه» در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این کنسرت روز شنبه ۱۶ اردیبهشت، ساعت 18 توسط گروه موسیقی «آلتون» به سرپرستی محمد مطلق برگزار می‌شود که گروه را هنرمندانی چون صاحب پاشازاده (تار)، طغرل اسدلایف (کمانچه)، آبگول میرزا علی‌اف (خواننده)، فرید ممداف (گارمون)، رامیل ولی‌اف (کیبورد)، امین موسس‌اف (قوشا ناغارا) و محمد مطلق (ناقارا) همراهی می‌کنند.

بعضی از این موزیسین‌ها پیش از این نیز برای اجرا به تهران آمده‌اند، اما اجرای 16 اردیبهشت اولین اجرای رسمی گروه «آلتون» در تهران خواهد بود.

این گروه در کنسرت خود در تالار وحدت، برخی از قطعات ماندگار موسیقی آذربایجان را که عمدتاً قطعات شادی هستند اجرا خواهد کرد. اجرای موسیقی سنتی آذربایجان به خاطر نزدیکی به موسیقی نواحی آذری، در ایران طرفداران بسیاری دارد. قطعات "سلام شاماخی"، "عاشیقلار" و "حیدر بابا" معروف‌ترین قطعاتی‌ است که میرزعلی‌اف در کنسرت‌هایش اجرا می‌کند. 

گروه موسیقی «آلتون» در سال ۱۳۹۵ با هدف برگرداندن غنا و قدرت موسیقی آذربایجانی به ایران تشکیل شد و در این مسیر تلاش خود را انجام داد تا با بهره‌گیری از موسیقیدان‌های صاحب نام موسیقی کشور آذربایجان به نوعی پاسخگوی بخشی از ذائقه علاقه‌مندان موسیقی آذربایجانی باشد. این گروه طی ماه‌های گذشته با بهره‌گیری از نوازندگان معتبری چون صاحب پاشازاده نوازنده تار آذربایجانی تصمیم دارد غیر از برگزاری کنسرت در ایران در کشورهایی چون آمریکا، کانادا، یونان، لیتوانی، لتونی، اوکراین، ترکیه و هلند نیز حضور فعالی داشته باشد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این کنسرت که از قیمت 50 تا 130 هزار تومان به فروش می‌رسد، می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1396 - 14:10

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلتون‌ها از قطعات ماندگار سرزمینشان می‌خوانند | موسیقی ما