برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از حملات تروریستی سال گذشته در پاریس:
«استینگ» سالن «باتاکلان» را دوباره بازگشایی کرد
موسیقی ما - شب گذشته، «استینگ» در اولین سالگرد حملات تروریستی پاریس، سالن «باتاکلان» را که از آن زمان تعطیل شده بود، بازگشایی کرد.

به گزارش «موسیقی ما» به نقل از «رویترز» حالا درست یک سال از حملات تروریستی در پاریس می‌گذرد. شامگاه جمعه 22 آبان‌ماه بود که پایتخت کشور فرانسه به خاک و خون کشیده شد. چند حادثه تروریستی زنجیره‌‌ای در شهر پاریس رخ داد که مهمترین آنها گروگانگیری در سالن کنسرت «باتاکلان» این شهر بود. این سالن در هنگام وقوع تیراندازی‌ها و انفجارهای تروریستی، میزبان کنسرت گروه موسیقی «Eagles of death metal»  بود. این حملات منجر به کشته شدن بیش از یکصد نفر از مردم شد و این سالن کنسرت که مرکز اصلی این حملات بود، در این مدت تعطیل مانده بود.

استینگ در این برنامه کنسرتش را با یک دقیقه سکوت به یاد کشته شدگان سال پیش آغاز کرد و گفت: «آنها را هرگز فراموش نمی‌کنیم. ما امشب دو وظیفه داریم؛ نخست آنهایی را که در این حملات جان خود را از دست دادند به یاد آوریم و بعد اینکه از زندگی و موسیقی در این مکان تاریخی تجلیل کنیم.»

برخی از بازماندگان شب حادثه در این کنسرت حضور داشتند و طبق اعلام قبلی، قرار شده عواید این اجرا به دو بنیاد خیریه که برای حمایت از قربانیان آن حادثه ایجاد شده اهدا شود.

استینگ کنسرت خود را با این شعار به پایان برد: «عمر باتاکلان دراز باد...»

تمام این اتفاقات در حالی رخ داد که جس هیوز (Jesse Hughes)، خواننده گروه «ایگلز آو دث متال» در اولین مصاحبه گروه بعد از حادثه پاریس گفته بود می‌خواهد گروهش اولین گروهی باشد که پس از بازگشایی دوباره سالن «باتاکلان» در آن اجرا می‌کنند. اعضای این گروه در گفت‌وگو با مجله «وایس» اعلام کرده بودند احساس تعهد می‌کنند تا اجرایی را که در پی اتفاقات هولناک آن روز ناتمام ماند، خاتمه دهند: «دوستان ما که به تماشای راک‌اندرول آن‌جا آمده بودند کشته شدند. من می‌خواهم به آنجا باز گردم و از زندگی بگویم.»
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1395 - 14:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «استینگ» سالن «باتاکلان» را دوباره بازگشایی کرد | موسیقی ما